Forum  Strona Główna
Właśnie odwiedziłeś forum modów grupy moderskiej. Zapraszamy do wypowiadania się w odpowiednich działach.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

RADIANT AI- jak to sobie wyobrażacie?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Nowości
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Trevor
Administrator
Administrator



Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8
Skąd: Zapomniane Krainy

PostWysłany: Pią 16:12, 10 Lut 2006    Temat postu: RADIANT AI- jak to sobie wyobrażacie?

Na początek przytoczę cytat z jednego z niedawno opublikowanych wywiadów na oficjalnej stronie Bethesdy:

IGN: There's been a lot of speculation of the Radiant A.I. system, can you give any specifics as to what it's so far allowed NPCs to do? For instance, have you ever been surprised by an NPC's actions?

Gavin Carter: NPCs will engage in a whole host of activities. They converse with each other with dynamically generated conversations. You'll see them practicing their skills all over the world. Fighters Guild NPCs will fight against fully Havok-enabled practice targets. Mages Guild NPCs will mix potions and practice their summons and other spells in the guildhall. Other NPCs will go shopping, till their fields, pray at churches and shrines, hunt deer, drink in the pubs, and plenty more.


Radiant AI is a system that gives our NPCs a certain level of autonomy, and any level of autonomy is potentially dangerous. As I'm fond of pointing out, I can't seem to maintain a two-person household in the Sims without someone eventually setting themselves on fire. So overall we tend to play our cards somewhat conservatively in this area, to avoid the NPCs going wacky and slaughtering whole villages or anything. Yet they still manage to surprise us every once in a while. Just the other day I was fighting the "boss" of a particular dungeon -- a nasty orc warrior in heavy armor. As he was tearing me to pieces, he shouted degrading epithets at me. "I'll pick my teeth with your spine, puny elf!" He proved the victor, and in the moments before the load menu came up, he knelt to loot my corpse while muttering with disdain, "Annoying creature." I love it when small random events like that add up into something that fits the character so perfectly.


Z tego cytatu jasno wynika, iż danie swobody NPC-om znacznie ożywi i urozmaici rozgrywkę w Oblivionie. Postacie niezależne bedą nas zaskakiwać nieraz swoim zachowaniem i dokonanymi wyborami, co uczyni grę dosyć nieliniową i nieprzewidywalną. Wszystko oczywiście w pewnych granicach, bo jak wspomina Gavin Cartner, na NPC musiały zostać nałożone pewne ograniczenia, by ich postępowanie nie wymknęło się spod kontroli i Oblivion nie stał się parodią omyłek twórców i fatalnej sztucznej inteligencji.

Czekamy na wasze opinie i komentarze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Nowości Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin